Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi
21 Haziran 2023 | 17:12

Rektörlüğümüz Personel Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından üniversitemiz akademik ve idari personeline yönelik “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” konulu hizmet içi eğitim düzenlendi.

Moderatörlüğünü Eğitim Şube Müdürü Ayça Tunçay’ın yaptığı eğitimin davetli konuğu Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fatma Ünal oldu. Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından 59’uncusu düzenlenen hizmet içi eğitimin açılışını yapan Şube Müdürü Ayça Tunçay, “Bizler Eğitim Şube ailesi olarak farkındalık oluşturacak eğitimlerimizle her zaman ilklere imza atmayı kendimize ilke edindik. Bu doğrultuda büyük bir titizlikle çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

Eğitimci Prof. Dr. Fatma Ünal verdiği eğitimde kalite güvencesi ve kalite güvence sistemi, PUKÖ’nün gelişim öyküsü, ilkeleri, aşamaları, faydaları, örnekleri ve araçları ile bu hususta sıkça yapılan hatalar ve önerileri ele aldı. Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından tanımlanan kalite güvence sistemi kavramından bahseden Prof. Dr. Fatma Ünal, “Kalite Güvence Sistemi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerini planlama ve uygulama esaslarının tümünü kapsayan bir sistemdir” dedi.

Kalite süreçlerinde PUKÖ döngüsünde yer alan planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma aşamaları ile puanlama sistemine değinen Prof. Dr. Fatma Ünal, “Eğitim-öğretimde belli bir puanı alamayan yükseköğretim kurumu akredite edilemiyor. Araştırma-geliştirmede çok iyi olabilirsiniz ya da toplumsal katkı alanında çok iyi faaliyetler gerçekleştirebilirsiniz ama eğitim-öğretim sürecinde belli bir olgunlaşma yoksa kalitede belli bir puan alınamıyorsa o zaman hiçbir şekilde o yükseköğretim kurumu akredite edilemiyor. Eğitim-öğretim bu bağlamda çok önemli” şeklinde konuştu.

Günümüz çağında gelişen teknolojiyle birlikte birçok verinin yer aldığını, planlama ve uygulamaların çok iyi yapıldığını dile getiren Fatma Ünal, kontrol etme sürecinde bu verilerden yeterince yararlanılmadığını, kontrol etme ve önlem alma aşamalarında kurumların daha zayıf kaldığının görüldüğünü belirtti. Ünal, veriyi en iyi yöneten ve verilerden yola çıkarak kendini iyileştirebilen kurumların her zaman bir adım daha ileride olacağını ifade etti. PUKÖ’nün ilkelerinden bahseden Prof. Dr. Fatma Ünal, özellikle yükseköğretim kurumları açısından bakıldığı zaman liderliğin işe koşulması ve sürekli iyileşerek bir dönüşümün sağlanması ilkelerinin önemli olduğunun altını çizdi.

Sürekli iyileşme yolculuğunda verilerden öğrenme kuralına dikkat çeken Prof. Dr. Fatma Ünal, “Verileri çok iyi toplamalı, bunları çok iyi anlamlandırmalı ve yeni planlamalarımızda bunları kullanmalıyız ki verileri en iyi yöneten kurumlar, birimler aslında bunu en çok başaracak olanlardır” dedi. Eğitim sonunda gerçekleştirilen soru-cevap bölümünde ise Prof. Dr. Fatma Ünal katılımcıların sorularını yanıtladı.

Eğitimin videosu için tıklayınız.

Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Yükseköğretimde Kalite Akreditasyon ve PUKÖ” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1
background image