Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi
8 Mayıs 2023 | 17:00

Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından Üniversitemiz hastanesinde çalışan sekreterlere ve hasta bakıcılara yönelik “Etkili İletişim Becerileri” konulu hizmet içi eğitim programı düzenlendi.

Üniversitemiz Tıp Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Enver Hasanoğlu Konferans Salonu’nda yüz yüze gerçekleştirilen hizmet içi eğitim programının moderatörlüğünü Eğitim Şube Müdürü Ayça Tunçay yaptı. Programa davetli konuşmacı olarak Üniversitemiz İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Aydın Kayaer katıldı. 37’ncisi düzenlenen hizmet içi eğitimde, “Etkili İletişim Becerileri” konu başlığı altında hasta ve hasta yakını ile ilişkiler, motivasyon, ekip çalışması, ikna ve kendini ifade edebilme sunum sanatı kavramları ele alındı.

Açılışta konuşan Eğitim Şube Müdürü Ayça Tunçay, “Bizler Eğitim Şube ailesi olarak farkındalık oluşturacak eğitimlerimizle her zaman ilklere imza atmayı kendimize ilke edindik. Bu doğrultuda büyük bir titizlikle çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi. Eğitimin selamlama konuşmasını gerçekleştiren Üniversitemiz Hastanesi Başhekim Yardımcısı Doç. Dr. Asiye Uğraş Dikmen de, “İletişim hayatımızın her alanında olduğu gibi özellikle sağlık sektöründe çalışanlar için ayrıca önem arz ediyor. Çünkü iletişim dediğimiz zaman iki insan karşı karşıya geldiğinde başlayan bir durum. Toplumdaki herkesle iyi iletişim halinde olmak gerçekten çok zor. Ama şu var ki iletişim hakikaten gelişebilen bir özellik” diye konuştu.

Aydın Kayaer verdiği eğitimde, iletişimin çok önemli bir kavram olduğunu belirterek, bu konu üzerine gerçekleştirilen ilk eğitimde iletişimin tanımına, iletişimin kullanımına, beden dilinin önemine ve iletişimin etkili yollarına değindiklerini ifade etti. İletişimin, duygu ve düşüncelerin iki insan arasındaki paylaşımı olduğunu söyleyen Aydın Kayaer, verilen bir bilginin olumlu veya olumsuz geri dönüşü konusunda empati yapabilme noktasında yetersiz kalındığını dile getirdi. Aydın Kayaer, “İnsan kendini severse, kendine değer verirse ve kendini özel hissederse, bu insanın aşamayacağı hiçbir nokta yoktur” dedi.

Kayaer, etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik eğitimde, dinleyicilere vermek istediği mesajları katılımcıların eşliğinde uygulamalı olarak anlattı. Sözlerin önemli olduğu üzerinde duran Aydın Kayaer, “Kalp yoksa insanlık yoktur. Kalp varsa sözlerin önemi de vardır. Lütfen kimseyi kırmayalım, kimseye de kırmaya müsaade etmeyelim. Kalbin incinmesinin en büyük etkenlerinden birisi söylemin söylev tarzıdır” diye konuştu. Beden dilinin insan yaşamının en vazgeçilmez temel taşı ve unsuru olduğunu ifade eden Aydın Kayaer, “Mimikleriniz ve jestleriniz, karşınızdaki insana olan duygularınızın ifadesinin anlamıdır. Ne yaptığınız önemli değil, ne söylediğiniz önemli değil; nasıl yapacağınız, nasıl söyleyeceğiniz ve karşınızdaki insanda nasıl yankı bulacağınız önemlidir” dedi. Eğitimin ardından gerçekleştirilen soru-cevap bölümünde ise konuşmacı Aydın Kayaer, katılımcıların sorularını yanıtladı.

Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1 Üniversitemizde “Etkili İletişim Becerileri” Konulu Hizmet İçi Eğitim Düzenlendi-1
background image