Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından akademik ve idari personele yönelik “İnsan İlişkilerinde ve Kamuda Mesleki Etik ve Etik Duyarlılığının Kazandırılması” konulu hizmet içi eğitim programı düzenlendi.
Eğitim Şube Müdürü Ayça Tunçay’ın moderatörlüğünü yaptığı çevrim içi eğitim programına konuşmacı olarak Üniversitemiz Hemşirelik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zehra Göçmen Baykara katıldı. Hizmet içi eğitim programı Eğitim Şube Müdürü Ayça Tunçay’ın açılış konuşmasıyla başladı. Ayça Tunçay, katılımından dolayı Hemşirelik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zehra Göçmen Baykara’ya teşekkür etti.
İnsan ilişkilerinin tek başına karmaşık bir konu olduğunu vurgulayarak sözlerine başlayan Prof. Dr. Zehra Göçmen Baykara, insanın var oluşu ile ilgilenen bir bilim dalı olan felsefenin etik ve estetik sorularının cevabını aradığını belirtti. Prof. Dr. Zehra Göçmen Baykara, konuşmasına şöyle devam etti: “Her şeyden önce insan ve toplum için ideal olanı konu alan felsefe iyi ve doğru kavramları üzerinde yoğunlaşır. Bu çerçevede etik değerler hepimize genel bir çizgi çizer. İnsanların kendi aralarında, toplumla ve doğayla olan ilişkilerinde etik gereklilikler hem birey için hem de toplumsal düzenin ve huzurun sağlanmasında önem arz etmektedir. Hepimiz gün içerisinde farklı insanlarla karşılaşırız, çeşitli vesilelerle onlarla iletişim kurarız. Bu iletişim sürecinde değer çatışmaları kaçınılmazdır. Çünkü her bireyin kendine ait kültürel ve bireysel etik değerleri vardır. Gündelik hayatta veya çalışma hayatında iletişim kurduğunuz, hizmet sunduğunuz karışışınızdaki insanın en az kendiniz kadar saygı görme hakkı olduğu unutulmamalıdır. Bireye insan olduğu için saygı duymak çok önemli.”
Mesleki olarak etik değerlerin başında doğruluk ve dürüstlüğün geldiğini sözlerine ekleyen Prof. Dr. Zehra Göçmen Baykara, konuşmasını şöyle sona erdirdi: “Davranışlarımızda zarar verici eylemden kaçınabiliriz. Öte yandan yarar veren eylemi yapmamak da zarar vericidir. Dolayısıyla hiçbir şey yapmamış olmak da zarar vericidir. Mesela hastaya gerekli bakımı vermemekle yarardan hastayı yararlandırmamış olursunuz. Yaptığınız eylemi iyi görünmek için değil gerçekten faydası, yararı olsun diye yapın. ‘Mış’ gibi davranmayın. Son yıllarda toplumda ‘mış’ gibi davranışlar çok arttı. Görevimizi yerine getirirken ya yapacağız ya da ‘mış’ gibi yapmayacağız. İstemiyorsak, dürüstçe o işi yapmayacağız. Mesleğimizin sınırları içinde elimizden gelenin en iyisini yapmak gerekiyor. Vicdanınız, ahlakınız, değerleriniz gereği, şartlar ne olursa olsun elinizden geleni en iyi yapmak zorundasınız. Birileri görsün veya görmesin, takdir edilsin veya edilmesin siz en iyisini yapın.”
Hizmet içi eğitimin videosu için tıklayınız.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.