Üniversitemizin Düzenlediği “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Oryantasyon Programı” Tamamlandı
21 Şubat 2023 | 16:48

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız tarafından verilen 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Açılış Dersinin ardından öğrencilere yönelik düzenlediği oryantasyon programının ilk bölümünü gerçekleştiren üniversitemiz, ikinci bölümünü de çevrim içi olarak tamamladı.

Programın ilk gününde Sosyal İşler ve Toplumsal Katkı Koordinatörü Prof. Dr. Selami Candan, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürü Doç. Dr. Mutlu Tahsin Üstündağ ile Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürü Doç. Dr. Yusuf Günaydın birimlerinin idari faaliyetlerine yönelik bilgi paylaşımında bulundu. Moderatörlüğünü Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkez Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Hasan Eşici’nin yaptığı programın ikinci bölümünde ise konuşmacı olarak yer alan Eğitim-Öğretim Kurum Koordinatörü Prof. Dr. Seyfullah Yıldırım, Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan Selcen Bingöl, Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Öğr. Gör. Dr. Mustafa Akın Güngör, Öğrenci İşleri Dairesi Başkanı Doç. Dr. Ahmet Mavi, Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Zafer Ayaz, Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanı Öğr. Gör. Nur Uzun ile Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanı Metin Uygur sunumlarını gerçekleştirdi.

Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Öğr. Gör. Dr. Mustafa Akın Güngör, konuşmasında 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Döneminin çevrim içi olarak yürütülmesi kararına ilişkin olarak öğrencilerin de bu süreçte olabildiğince verim alabilmesi adına onlara yönelik faydalı bilgilerin paylaşılacağını belirtti. Öğr. Gör. Dr. Mustafa Akın Güngör, Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu olarak öğretim elemanlarının mesleki gelişimleri ile öğrencilerinin akademik ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayacak, teknolojiyle desteklenen yabancı dil öğretiminde en güncel yaklaşım, yöntem ve tekniklerin takip edilip kullanıldığı, seçkin akademik kadrosuyla dinamik ve nitelikli bir dil eğitimi ortamı sunmayı amaçladıklarını dile getirdi.

Eğitim-Öğretim Kurum Koordinatörü Prof. Dr. Seyfullah Yıldırım, Eğitim-Öğretim Kurum Koordinatörlüğünün görev ve sorumluluk alanlarına değinerek bünyesinde yer alan Eğitim Planlama, Ortak ve Seçmeli Dersler, Ölçme Değerlendirme ve YÖK Bursluları Birimi hakkında detaylı bilgiler verdi.

Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan Selcen Bingöl, hazırladığı sunumda birimin misyonundan ve çalışma ekibinden bahsederek birimde yürütülen faaliyetler kapsamında Uluslararasılaşma Birimi, Değişim Programları Birimi, Alan Derece ve İlmi Hüviyet Tespit Birimi, YLSY Burs Programı, uluslararası öğrenciler ve araştırmalar ile uluslararası akademik iş birlikleri hakkında bilgi paylaşımında bulundu.

Öğrenci İşleri Daire Başkanı Doç. Dr. Ahmet Mavi konuşmasına, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve çevre illeri doğrudan etkileyen depremde hayatını kaybeden öğrencilerimize ve tüm vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet ve yakınlarına baş sağlığı dileyerek başladı. 2022-2023 Akademik Yılının 20 Şubat 2023 tarihinde başladığı bilgisini veren Doç. Dr. Ahmet Mavi, şöyle devam etti: “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Döneminde eğitim-öğretim, uygulamalı eğitimler dışında uzaktan öğretim (online) yöntemi ile gerçekleştirilecektir. Deprem felaketinin yarattığı mevcut atmosferde ders kaydı yapamayan öğrencilerimiz, kayıtlı oldukları akademik birimlerdeki akademik danışmanlarıyla irtibata geçerek 2-3 Mart 2023 tarihinde ders kayıtlarını yaptırabileceklerdir." Depremden doğrudan etkilenen ve ders kaydını yapamayan öğrencilerin haklarının saklı olduğunun altını çizen Doç. Dr. Ahmet Mavi, sunumunu şöyle tamamladı: “Ders kaydı ve ders kaydına bağlı işlemler hakkında tereddüt yaşayan öğrencilerimiz, Destek Merkezi üzerinden bizlere ulaşabilirler. Öğrencilerimiz ders kaydı ve ders kaydına bağlı işlemler hakkındaki soru ve sorunları için kayıtlı oldukları ilgili akademik birimlerle veya akademik danışmanlarla da iletişime geçebilirler.”

Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanı Öğr. Gör. Nur Uzun sözlerine, yaşanan deprem felaketinden etkilenen tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun dileklerini ileterek başladı. Konuşmasında kütüphane ile ilgili genel bilgiler veren Nur Uzun, “Üniversitemizin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini desteklemek amacıyla 1982 yılında kurulan Gazi Üniversitesi Merkez Kütüphanesi, 2004 yılından bu yana Rektörlük Yerleşkesi içinde bulunan 11 bin metrekarelik binasında, sınav dönemlerinde 24 saat hizmet vermektedir” dedi. Kütüphanemizde, kullanıcıların aradıkları bilgiye en kısa zamanda en doğru ve hızlı biçimde ulaşmasını sağlamak amacıyla referans hizmeti verildiğini anlatan Nur Uzun, “Gazi Merkez Kütüphanesinde, kütüphaneye gelen ya da uzaktan erişmek isteyen kullanıcılara sözel olarak, e-mail, telefon ya da web sayfasında sıkça sorulan sorular alanına bilgi girişi gibi yöntemlerle yardımcı olunmaya çalışılmaktadır” diye konuştu. Öğr. Gör. Nur Uzun, “Kütüphanenin internet sayfasından faydalanılarak katalog tarama, veri tabanı tarama, elektronik dergi kataloğuna ve tam metne erişim, referans yöneticilerini kullanma, yayın sipariş etme, yeni gelen kitap ve konu başlıkları listelerini inceleme, üniversitemiz e-tezlerine ve el yazmalı tezlere erişim ve kütüphane ile ilgili bilgilere erişme gibi işlemler yapılabilmektedir” dedi.

Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Zafer Ayaz ise sunumuna başlamadan önce Gazi Üniversitesinin tüm imkanlarıyla depremde seferber olduğunun altını çizerek yaraları sarmak için büyük çaba sarf edildiğini kaydetti. Zafer Ayaz, Gazi Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının 1987 yılında kurularak faaliyetlerine başladığını belirterek 1993 yılında Türkiye’de ilk internet bağlantısını gerçekleştiren üniversiteler arasında olduğunu söyledi. Başkanlığa ait ilk sistem odasının da 2000 yılı başlarında 1 kabinet ve aktif cihazlarla Rektörlük hizmet binası çatı katında kurulduğunu ifade eden Zafer Ayaz, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığında gerçekleştirilen ve gerçekleştirilecek projelerden de söz etti. Zafer Ayaz, konuşmasını şöyle tamamladı: “Öğrencilerimiz tüm soruları için Destek Merkezimizi kullanabilirler. Bu noktada destekmerkezi@gazi.edu.tr eposta hesabına mail atabilir veya https://destekmerkezi.gazi.edu.tr üzerinden destek talebi oluşturabilirler.”

Oryantasyon programının son sunumu gerçekleştiren Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanı Metin Uygur da sözlerine, yaşanan büyük deprem felaketinde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet ve yaralılara acil şifa dileyerek başladı. Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığının organizasyon şemasını anlatan Metin Uygur, “Başkanlığımızda; personel destek hizmetleri, spor hizmetleri, kültür hizmetleri, beslenme hizmetleri, mali işler, sosyal hizmetler ve iktisadi işletme şube müdürlüğü olarak 7 birimimiz tarafından öğrencilerimize faaliyet ve hizmet verilmektedir” dedi. Konuşmasında her birimi ayrıntılı olarak anlatan Metin Uygur, başkanlık hakkında ayrıntılı bilgiye http://mediko.gazi.edu.tr adresinden ulaşılabileceğini ayrıca mediko@gazi.edu.tr mail adresinden de öğrencilerin kendilerine ulaşabileceğini sözlerine ekledi.

Üniversitemizin Düzenlediği “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Oryantasyon Programı” Tamamlandı-1 Üniversitemizin Düzenlediği “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Oryantasyon Programı” Tamamlandı-1 Üniversitemizin Düzenlediği “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Oryantasyon Programı” Tamamlandı-1 Üniversitemizin Düzenlediği “2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi Oryantasyon Programı” Tamamlandı-1 -1 -1 -1 -1
background image