Üniversitemizde “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar” Konulu Hizmet İçi Eğitim Programı Düzenlendi
23 Haziran 2022 | 13:51

Gazi Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından akademik ve idari personele yönelik düzenlenen “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar” konulu hizmet içi eğitim programı çevrim içi olarak gerçekleştirildi.

Düzenlediği hizmet içi eğitim programlarıyla farklı konularda katılımcıların ilgisini çekmeye ve farkındalık katmaya devam eden Personel Daire Başkanlığı Eğitim Şube Müdürlüğünün hazırladığı “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar” konulu programda, davetli konuşmacı olarak Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığından Uzman Sena Akbulut ve Nida Kayalı yer aldı.

Davetli konuşmacı Nida Kayalı, “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”te yapılan güncellemeleri hazırlamış olduğu detaylı sunumuyla katılımcılarla paylaştı. Nida Kayalı sunumunda; konu kapsamında yer alan belge ve belge yönetimi, yönetmeliğin tarihçesi, mevzuat, resmi yazışma ortamları, belgenin özellikleri ve bölümleri, resmi yazışmalarla ilgili çıkan son hükümler gibi konulara değindi. Resmi yazışma usul ve esaslarının ilk olarak 1994 yılında yayımlanan bir genelgeyle belirlendiğini ifade eden Nida Kayalı, zaman içerisinde yayımlanan yönetmelikler ile söz konusu usul ve esasların kapsamının genişletildiğini belirtti. 2015 yılında ilk defa yönetmeliğe dâhil olan elektronik ortam kavramının, 2020 yılında yayımlanan yönetmeliğin temelini oluşturduğunu vurgulayan Nida Kayalı, yeni yönetmelikle birlikte elektronik ortam kavramının asli bir unsur haline geldiğinin altını çizdi.

Eğitimin ardından soru-cevap bölümüyle devam eden programda Nida Kayalı katılımcıların sorularını yanıtladı.

Üniversitemizde “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar” Konulu Hizmet İçi Eğitim Programı Düzenlendi-1
background image