Üniversitemiz kadrosunda görev yapan öğretim elemanlarının, Üniversitemiz Senatosunun 02/09/2021 tarih ve 2021/208 numaralı kararı ile yürürlüğe giren “Gazi Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Yönergesi” doğrultusunda, 2023 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri faaliyetlerine yönelik olarak 30 Eylül 2024 tarihinden itibaren yapacakları söz konusu akademik performans değerlendirme (APD) başvurularının http://apsis.gazi.edu.tr/ adresinde yer alan Akademik Performans Değerlendirme Süreç Yönetim Sistemi (APSİS) üzerinden, kadrolarının bulunduğu bölüm veya anabilim dalı bünyesinde oluşturulan Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna elektronik ortamda yapılması gerekmektedir. Üniversitemiz öğretim elemanlarının Akademik Performans Puanlarının belirlenebilmesi için akademik performans değerlendirme (APD) başvurusu yapmaları zorunludur. 2023 yılında APD kapsamında değerlendirilen faaliyeti olmayan öğretim elemanlarının da APSİS üzerinden süreci başlatarak “ilgili yılda performans değerlendirmesine konu olan herhangi bir faaliyetim bulunmamaktadır.” beyan seçeneğini işaretleyerek başvuru sürecini tamamlamaları gerekmektedir.
Akademik performans değerlendirme (APD) başvuruları, akademik faaliyetlerin öğretim elemanları tarafından Üniversitemiz Akademik Veri Yönetim Sistemine (AVESİS) işlenmesi sonrasında bu kayıtların APSİS’e otomatik olarak aktarılması ve gerekli olan faaliyetler için kanıtlayıcı belgelerin APSİS’e yüklenmesi yoluyla gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğretim elemanlarının akademik performans başvurusu aşamasında kullanacakları ve daha önce YÖK Akademik Teşvik Ödeneği başvurusunda kullandıkları faaliyetler için Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemine (ATÖSİS) yükledikleri kanıtlayıcı belgeleri APSİS içerisinden çağırmak suretiyle kolaylıkla başvurularına eklemeleri mümkündür. Başvuru döneminde öğretim elemanlarımızın yalnızca çevrimiçi başvuru yapmaları yeterli olup; Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonlarına herhangi bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslim etmeleri talep edilmemektedir.
Başvurular, Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonları tarafından APSİS üzerinden değerlendirilecek ve ilgili komisyonların sistem üzerinden oluşturacakları değerlendirme raporları Rektörlük bünyesindeki Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna APSİS üzerinden iletilecek olup bu işlem ile ilgili olarak herhangi bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslimi talep edilmeyecektir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu birimlerden gelen raporları değerlendirerek sonuçları APSİS üzerinden ilan edecektir. İlan edilen sonuçlara yönelik olası itirazlar yine APSİS üzerinden Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna yapılabilecektir.
Akademik performans değerlendirme (APD) başvuruları, değerlendirme ve sonuçlandırma süreçlerinin “Gazi Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Yönergesi” ve “Gazi Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme 2023 Faaliyet Yılı Uygulama Usul ve Esasları”na uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İlgili Yönergeye ve Usul ve Esaslar dokümanına APSİS içerisinde bulunan “Yardımcı Bilgiler” menüsünden ulaşılabilmektedir.
Öğretim elemanlarının başvuruda kullanacakları tüm faaliyetlerini AVESİS’e işlemeleri zorunlu olup, AVESİS’teki iletişim bilgilerini güncellemeleri de gerekmektedir. AVESİS’e Web of Science servisleri kullanılarak eklenen yayınlara yönelik bilgiler APSİS tarafından otomatik olarak değerlendirilmekte ve bu kapsamdaki faaliyetler için sisteme kanıtlayıcı belge yüklenmesi talep edilmemektedir. Konuyla ilgili detaylı bilgiler ilgili uygulama usul ve esasları dokümanında verilmiştir.
İçerik soru ve sorunları için:
Akademik Kriter, Teşvik ve Ödül Birimi
202 2065/ apsis@gazi.edu.tr
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.